2011-02-08

Trevligt på LRF

Så har man blivit föredragshållare också...
Plötsligt, inom loppet av några dagar, har jag fått förfrågan från två olika LRF-avdelningar att komma och prata kring mina vattenbilder. Ikväll var jag till Ås, till det gamla fina föreningshuset som är mest känt som tangons mecka i norra Sverige. Men nu var det en mer stillasittande folkrörelse som samlades. Till årsmöte, information, och lite folkbildning. Eller vad man nu ska kalla det som jag bidrog med.
Jag berättade om hur bilderna kommit till, och om seminariet kring vattenfrågor den 12 maj. Roligt att möta så stort intresse från modernäringens representanter, jordbrukare som vet allt om vattnets roll för deras näring.
Började också ta in beställningar på boken (med förhandsrabatt). Fem stycken tecknade sig. Nästan var tredje av de närvarande – uppmuntrande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar